zaterdag 24 december 2011

There's something about christmas time


 Heyhey,
Opgestaan uit de blogdood en wel, hier ben ik dan! Millehhh
Nja, zoals altijd had ik gewoon weinig te melden en geen zin (helaas mensen, ik heb tóch nog andere dingen te doen) en ja.. Ja, dat was het eigenlijk wel.
Gelukkig is het kerstmis en dan hebben we vakantie en vanalles te doen!
Vandaag bijvoorbeeld, ben ik nog snel naar de makro gereden met mijn zus voor de laatste inkopen en heb ik kerstmuffins gemaakt! Het idee komt uit het awesome boekje dat ik van Gilles en Claire heb gekregen! Hier dus een recept en nog wat random meemaaksels à la Milly:




Buiten dat de muffins niet helemaal zijn zoals het hoort, zijn ze nog redelijk gelukt ook!
Ik hoop dat jullie van gele kerstbomen houden, wannt hier is het recept (+ de geniale tip om ze toch maar groen te maken):


* Ofwel gewoon een muffin bakmix kopen bij de eerste de beste supermarkt, de aanwijzingen opvolgen en meteen door gaan naar de stap 'versiering' om ze de kersttouch te geven (aanbevolen als je lui/onhandig bent)

*Ofwel het echte recept uit het boekje:

Nodig voor de muffins:
-185 g margarine op kamertemperatuur
-185 g fijne witte basterdsuiker
-2 eetl melk
-2 grote eieren op kamertemperatuur
-185 g zelfrijzend bakmeel, gezeefd
-1 theel bakpoeder
-1 zakje vanillesuiker

Verwarm de oven voor op 175 graden
Gebruik een muffin bakvorm als je van die vreemde, alles behalve mooi ronde, muffins wilt voorkomen.
Klop de margarine, suiker en melk tot een lichte, luchtige massa. De suiker moet grotendeels zijn opgelost.
Klop de eieren schuimig, meng dit vervolgens met het boter-suiker mengsel. Voeg het meel, bakpoeder, vanillesuiker toe en schep er luchtig doorheen.
Vul de papiern cups voor driekwart met het beslag. Bak de cakejes in 20 minuten gaar, haal de cakejes uit de vorm (de bakvorm, niet de cups) en laat ze afkoelen op een rooster.


Versiering, nodig:
-280 g poedersuiker, gezeefd
-140 g zachte boter (roomboter aanbevolen)
-2 eetl melk
-groende voedingskleurstof (zie het blog over de epic rainbowcake voor meer kleurstofsensaties ^^)
-6 theel gouden 'pilletjes'
-4 theel rode sprinkels

Maken:
Meng de boter zacht en romig in een grote mengkom. Voeg de helft van de poedersuiker toe en meng. Voeg vervolgens de rest van de poedersuiker, 1 eetl melk en enkele druppels kleurstof toe en klop dit tot een glad geheel. Indien nodig, gebruik wat extra melk.
Tip om de room extra lekker te maken: 1 eetl vanille-extract (aroma) erbij.
Schep de botercrème in een spuitzak (dit deel is lastiger dan je denkt) en spuit een kerstboom op elke cupcake. Versier de boom met gouden pilletjes en de rode sprinkels.


Het resultaat van mij: (kleurstof ontbrak bij mij helaas)



Dat was dus het recept voor de kerst :)
Nou, yes over kerst gesproken.. Wat een fantastische tijd he: cadeau's en lekker eten en gezellig versiering en oh ja! De enige echte kerstgedachte natuurlijk, dat iedereen elkaar liefheeft en dáárom gaven we die cadeautjes ook.. Hé volgens mij mis ik iets!
Ja, misschien is het bij jou thuis ook zo, mijn ouders krijgen in ieder geval altijd de kerstkoorts rond deze tijd (en wanneer zouden ze hem anders moeten krijgen he?) Poetsen, poetsen, poetsen, zelfs de ramen worden gewassen want ach en wee, stel dat het bezoek ziet dat de ramen vies zijn! Dat kán natuurlijk niet.
Het ergste van alles, want het poetsen is nog tot daaraan toe, is dat het allemaal op de dag zelf gebeurt. Zaterdag, eindelijk vakantie, maar nog vol in de stress van het werk en de school, begint het al vroeg. En als  de geliefde ouders dan helemaal overspannen ruzie maken en je allerlei stomme klusjes opdragen, dan denk je echt.. Waarom vieren we überhaupt kerst? Ik bedoel, no offense, maar ging het niet om elkaar laten zien dat je elkaar stiekem toch wel mag en niet om het goed voorkomen bij je familie? Volgens mij wel.
Ach ja, buiten dat is het altijd wel gezellig als het bezoek er eindelijk is!

Merry christmas!


                 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten