vrijdag 6 januari 2012

Back home.

Na een lange tijd weer niks gehoord te hebben van die enige echte Milly, is ze er weer!
Jaja, dit keer had ik toch écht een reden dat ik niet blogde. Een hele week lang in the middle of nowhere (België)  met alleen een slechte internetverbinding op je telefoon. (het bereik daar was verschrikkelijk) En dat alles, samen met mijn ouders, nichtjes, neefje en hun ouders.



Uiteindelijk hebben we het natuurlijk allemaal overleefd en was het nog best gezellig ook, maar toen we daar aankwamen... Om te beginnen moet ik iets zeggen over de huizen in België: ik wil ze niet allemaal over één kam scheren, er waren ook wel mooie tussen, maar in het dorp waar wij waren was het allemaal oud en lelijk en ugh. Het was net zoals in de meeste dorpen in Frankrijk, leeg en oud en niet onderhouden. Iew, als je in die steden rondloopt wil je je automatisch douchen :P
Maar goed, we reden dus de 'villawijk' in, waar de redelijk normale huizen stonden, en waren opgelucht dat ons huis in die straat lag. Maar helaas, aan het einde van de straat werden de huizen weer wat minder en ta-da, daar was ons onderkomen dus. Van buiten zag het er dus uit alsof het al 20 jaar niet meer bewoond was, en de vrouw die eruit kwam gekropen straalde ook zo iets dergelijks uit. Er was ook een zwembad, helaas was het buiten. Ik plande al een nieuwjaarsduik in, maar het bleek leeg te zijn. Hè, wat een teleurstelling dat ik   mijn grote praatjes over een middernachtsduik niet kon waarmaken.
Het huis bleek vanbinnen nog best wel normaal te zijn, dus alles viel wel mee. Aangezien ik als eerste de trap oprende, kon ik de mooiste slaapkamer uitkiezen voor mij en mijn nichtje. We hadden het heel mooi ingericht met al onze spullen en toen een playstation ontdekt. Hij deed het niet, en de buurjongen kwam ons een gloednieuwe ps3 met 2 spellen brengen. Superchill!
Een kleine verslaving opgelopen, want ik bleek natuurlijk verborgen talent te hebben (ego).
Helaas, helaas, hier hebben we geen ps3 en ook geen geld ervoor. Voor de rest ben ik nog gaan zwemmen in aquana en gaan winkelen in Luik. Op de dag dat we gingen winkelen was de eerste dag van de 'soldes'. Blijkbaar mag je in België maar 1x in het jaar uitverkoop houden, en dat mochten we weten ook.
Een kleine 2 uur in de rij gestaan van de Primark! En wat heeft Milly gekocht? 1 shirtje... De winkels waren overvol en dus stond mijn moeder meteen in de rij (bij de ingang!) en begonnen wij pas met winkelen. Zo wisselden we af en viel het wachten uiteindelijk nog wel mee. Mijn vader vond het een beetje lijken op die typische scenario's uit films, waar mensen de winkels binnendringen bij openingstijd en de boel leegroven. Vrouwen. Maar goed, ik ben weer lekker thuis, moet nog driekwart van mijn Franse boek uitlezen en heb nog maar 2 dagen vakantie, snik. :c

Xjes Milly
OH JA, EN HAPPY NEW YEAR! ~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten